Friday 28 March 2014

krisis

assalamualaikum,

lama jugak aku tak update blog, sebab takde idea, last post aku pun pasal entah apa tu kan. hmm.... ni nak cite pasal krisis ni. banyak krisis yang berlaku sekeliling aku sekarng, yang paling ketara dan di alami seluruh penduduk selangor now is krisis air. huh......... susah takde air. serious susah. letrik takde ok lagi kot, just panas, panas pun, boleh kipas/ keluar cari angin. mandi kee.... tapi kalau air takde, nk mandi, basuh baju, masak, buang air, semua takboleh. boleh, cuma susah sikit le,,, nak buang air pun x selesa. bau lagi.... nak mandi? air takde.... nak solat? kene amik wudhu'... air jugak yg dipakainye.... basuh baju takyah nak citer lah time2 takde air gini.... pandai2 la pakai semula baju2 yang masih boleh di guna pakai selagi tak berbau... bau sangat barulah ganti baru.... kalau tak, mmg telanjang lah jawapnye.... baju tarak, air pun tarak, mau buat macam manaaa??? aiyo ma aiyo pa.... haihhh... susah susah... so selagi nikmat air tak ditarik tu, bersyukurlah .... bila dah susah macam ni baru kita sedar selama ni melimpah ruah nikmat kat sekeliling kita, ni baru satu nikmat Allah tarik, nikmat air baru, belum yang lain. hmmm.... aku pun tak paham kenapa negeri selangor je yang menghidap krisis ni... haha, menghidap pun boleh. ^.^'' hmmm, aku takk paham part tu jelah, tapi aku hanya dapat konklusikan selangor pnye penduduk ramai n makin bertambah populasinye, sungai kat selangor byk yg dah tercemar, so bekalan air bersih makin kurang, tapi haritu kata negeri lain nak bantu, tapi.... erghhhh.. entah lahhh! tak paham aku. hmm.... air oh air~ T_T air mata pun jadi lahh...

lagi satu krisis ni, pasal final year. nak final ni, makin berlambak kerja, project pun dah masuk final project and aku kene buat betul2 sebab grade aku turun habis sem ni. and aku takrasa aku boleh kekalkan CGPA aku utk sem ni. sebab GC aku... ED lagi, oh ya, tak mention ICT plak, dah la markah assignment 1 ICT aku 0. 0 okay!!! KOSONG!  ni semua pasal kerja last minute, kawan aku kata, coverlah dgn markah kuiz, still, kuiz aku tak hebat mana pun T_T aku taknak fail. tu je... ntah kenapa sem ni aku rasa semangat makin merudum, lebih2 lagi bila dapat tau carry mark GC, hancur harapan aku. ntah, aku rasa aku hilang fokus. sem2 lepas ok je aku boleh lagi la carry on. ni final sem pulak buat hal. aku pun tak tau nape aku jadi camni. sayang lah kalau CGPA jatuh.... aku nak try deans sampai habis blaja ni, bole la ade harapan nk biasiswa, aku taknak PTPTN... tapi kalau dah macam ni, dah la CGPA cukup makan je deans nye,, lainlah kalau aku pnye CGPA 3.8 ke... 3.9 ke.... aku nak main2 sem ni pun tak kesah.... ni takat 3.5, sekejapan je aku boleh lemas... tu dah takat hidung je tu, bawah sikit habis xleh bnapeh....aarggghhhhh..... cane lah aku nak .... haih...... ntah..... aku rasa nk berserah je boleh tak? aku penat lah nk fikir banyak2... and aku pun perasan yang perangai aku tak seceria dulu, humor n ketawa tu still ade lah, but its getting less and less...... bro Sam pun selalu tegur dalam studio, aku ni dah jarang senyum, habis tu dulu aku asik senyuuummmm memanjang ke? hurmmmm.... aneh... pelik pulak bile bayangkan aku masuk studio, senyum, aku duk wat keje senyum, aku nak g toilet,senyumm,, aku kemas2 barang, senyum, aku keluar studio pun senyummm....... macam orang gila dah tu.... bro Sam siap mengadu kat kwan2 aku lagi, sampai diorang pun turut cerita kat aku.... ehh, gitu sekali ke aku tak senyum? hmm.... mungkin lahh.... nak kata emosi, bukan, serious? ye kot.. maybe mase tu tengah serious, so, tak senyum lah... hmm.... ntah la, bukannye tak nak senyum, aku senyum je, but, aku tak dapat nak senyum n ketawa seikhlas sebelum ni, kalau benda tu lawak sangat pun, aku gelak gile sekejap je, patu dah.... senyum sikit2, then back to....... hahahahha, eh, ntah, aku rasa aku okay je? bro Sam je ttbe besar2 kan cite.... tapi aku mengakulah, aku makin lama makin kurang senyum, compare to sebelum2 ni. aku pun perasan jugak lah senyuman makin pudar kat muka aku, sebab bila aku fake smile dapat rasa otot tu jarang berfungsi lagi, rasa aneh senyum... hahaha, ape nak jadilah... ntah lee... ok lah, dah zohor ni... air takde, so kene tadahhhhh lame2 setitik setitik air nuu baru amik uduk,,, k lah, bai~ :) <---------fake smile hahaha :P

No comments:

Post a Comment