Saturday 29 March 2014

wake up girls!!!!

assalamualaikum,

teringin nak komen satu post kat FB status "eh, nampak dua bukit" kat gambar sorang saudari ni... ehemm.... die n kaum kerabat die mmg suke bebenor selfie and post gegambor selfie die kat fb, tak kesahlah kan... hidup die... but still, aku rimas lah tengok die bertudung, sebab better die tak payah bertudung if nak amik gambar selfie, dari pelbagai sudut, then pakai baju ketat, tudung sempang camtu je, nampak segala bukit bukau, gunung ganang, baju tu kadang2 xde lengan. and yang paling memedihkan mata is amik gambar tepi pantai lah, kat taman lah, dengan pakwe, panas lagi baca komen2 "sweet nye", "cantik lah awak ni", "comelnye" and stuff..... OMG! get me the hell out of hereee!!!!!!! rimas tau tak? nak scroll2 news feed pun menyampah, elok2 aku on9, nak ilang bosan, jadi sakit hati, Ya Allah,,,,,, aku tak tau lah die mmg nak tunjuk badan die ke ape ke, tapi kalau kau nak tunjuk badan kau yg cantik sangat sangat tu, baik tak payah pakai tudung saudari~~~ menjatuhkan maruah orang2 pakai tudung je, aku sebagai orang yg pakai tudung, terasa offended tau? ke nak aku ajar pakai tudung cemana??? ha??? kau umur dah berapa... x silap aku kita sebaya kan? OMG,  aku tak paham lah orang2 cam ni, diorang tak malu ke? tak malu dengan orang2 yg tengok gambar die pose camtu? nampak itu ini.... banyak pulak like sampai beratus ratus, beratus2 dosa die kutip and tanggung.... nauzubillah, aku tak paham dgn species orang macam ni. nak cakap straight berat pulak mulut ni karang tak pasal2 kene cap ini itu, aku post kat blog je lah, harap kau baca. tapi kau kan busy selfie sana sini, so, kemungkinan besar tak kot? penat lah hadap gambar2 yg menjatuhkan maruah perempuan / muslimah. elok2 aku bukak fb tadi, terus close kau tau? herrghhhh.... nasib baik lah kita ni bersaudara. ha, lagi satu, aku pelik lah, kau tak malu ke dengan orang ramai? kau tak fikir ke air muka family, mak ayah kau, ayah kau punyalah baik, berkopiah, mak kau pun lembutt je cakap dgn orang, pakai tudung, baik2 je orang2 dalam family kau, so pleasee la jangan jatuhkan air muka diorang.... kesian mak ayah kau, malu die, kalau kawan2 die tgk anak die camni. aku sedih bagi pihak mak ayah kau, kesian diorang. hmmm..... 

tolong lah bangun perempuan, janganlah tunjuk murah sangat harga diri anda, sampai boleh jadi tatapan mata setiap insan, tutuplah apa yang patut di tutup, jagalah apa yang patut di jaga, jangan tutup rambut je, yg lain semua kau dedah, baik bogel terus derr.... tolonglah bangkit, wake up! tak perlu rasanya nk post gambar camtu... hm...... mmg, mmg kubur lain2, tapi still, kitakan bersaudara, harap die sedar. aku tak kisah orang2 selfie, aku kisah kalau die selfie buat muka2 manja, menggoda, tudung atas kepala tapi baju ketat, tudung pakai tapi lengan tak tutup, ha.... ni aku kesah. sakit mata je tengok. ye, memang muka kau lawa sampai beratus2 like, tapi muke lawa tu bagi laki kau sorang jelah tengok, baru fresh terbaik dari ladang! tak lapuk org tgk, sikit je orang tau kecantikan kau tu, baru mahal namenye, susah nk jumpe, susah nk nampak, bukan merata2 boleh tengok muke kau.... badan kau, semualah! haih.... penat aku menaip membebel kat sini, hopefully sampai kat semua.... huhh..... malas dah nk berdalih, terus terang je aku kat sini, kau baca ke tak, biaq pi lah. ni pun dah azan, salam maghrib~

semoga kau berubah ke arah yang lebih baik, sama2 kita menjadi yg lebih baik dari semalam...

No comments:

Post a Comment