Sunday 15 February 2015

hai

assalamualaikum,

hehe tibe2 terasa rajin pulak nak mengupdate blog. hmm,, dah dua minggu start sem2. dah 2 assignment studio dah submit. and just now baruu je dapat project 1st. mcm cepat gile je ... baru 2 minggu dah start project. its like what??? D:

hmm, for this 2 weeks rasanya okay lagi. bila dah settle satu satu assignment lega sikit, tapi masalahnye hari submit tu terus dapat kerja baru. rasa lega tu bertahan utk 5 minit je. pastu dah beratur balik kerja nk buat. 

for now, kerja yg kene selesaikan, 
   1. plant material- scrap book (cari 50 sample plant species) - bende ni aku buat kat rumah kot. KOT la.. sebab igtkn nak buat time cuti raya cina ni. 4 hari tu kutip la pokok2 tepi rumah, but then ttbe dapat pulak keje...ni
   2. Studio subject- Project 1 (base plan, project sendiri pikir nk propose ape, research n presentation board mcm biasa... -_- and aku tak tau isnin depan ni die nak tgk ape die, base plan ke, proposed project ke.. preliminary ke... and ape die tah yg atas maximum 2 A1... haaa.... ni akibat x tumpu dlm kelas, main game. sila contohi perangai saya, 
   3. history- search pasal french landscape, french landscape history etc. buat presentation n report. 
   4. Tilwah..hm.. hapal2 je kut
   5. and the others is comin up...
   6. oh, and the UNGS 2030 (the islamic worldview) class yang asik xde lecturer masuk je, dah nak masuk minggu ke 3 ni kalau x de gak xtau la. section lain dah dapat assignmt dah pun. - -'

and all these... yg paling cepat kene siap pun studio subject je la. submission tiap2 minggu nampaknye. mmg nak dera ke cane ni.

dah lama rasa tak balik rumah, eventhough nak masuk 3 minggu but still. mama cite paip dah repair. so Alhamdulillah la. cepat jugak Syabas buat kerje. ok la. kalau tak mmg haru la raya tahun ni xde air. lain2... xde bende kut. oh ye, assignment2 yg dah submit ni aku puas hati gak la dgn hasil kerja aku, but markah x berapa nk puas sbb cm kede je ... hm, 

aku tak tau ape yg bz sgt but muvi aku byk x tertengok lagi. sbb masa tgk asik tertido je, end up x tgk. muvi yg tgk aku. buku pun x habis baca. eh, bidadari buat syaitan habis la, sbb best gila okay. ma favourite. now in the middle of hangat tahi ayam, maybe sebab content dy ade yg agak heavy topik nye, pasal islam la, pasal melayu la, pasal politik la, thats why kut susah sikit nk digest, kene betul2 ade mud baru boleh layan. 

somehow aku rasa berat aku naik kut. kat rumah boleh control lagi. ntah, kat sini cm asik rajin pulak aku beli mknn. haih... takut pulak nak naik atas timbang balik nnt. now everything is getting better alhamdulillah, selsema pun dah better, kira proses adaptasi haritu dah better kut. 

project baru ni org dlm satu group ramai betul , sampai 9 org. mst ade yg bakal x buat keje kan. hmm, hopefully tak la, ade 2 senior yg xpernah bercakap dgn, so kalau dah satu group nnt bercakap la kan? haha.. time to get to know them better. yg lain ape lg eh? 

oh ye, audition tu aku tak tau la nk pegi ke tak. rasa eksaited tu cam dah takde pulak. maybe sebab aku dah simpan gitar kut. lama betul dah x main. simpan sebab dah berdebu dah die haritu. kesian die. sini dah la banyak habuk. debu, semua lah. aku lap die bersih2-bersih ke?._. -then simpan dlm beg dy, sandar la balik kat dinding tempat asal dy tu.. tangan x terasa gatal pun nak main. haaa satu lg nk cite, amalia, klasmate aku tuka aad. die main keyboard, x sure piano or just keyboard, baru je nk ajak die join band, die mcm nk masuk gamelan, ntah. aku mana2 pun ok je, kalau ada die bole la pegi sesama ke.. cane ke.. then ttbe dah tuka aad. senyap2 je pegi. patu tinggal note atas meja, oh, bukan note, more to contengan atas meja. ceh, vandalism betul ... same je cam ayie dulu, pergi bukan nk jumpa dulu ke ape. tinggal note patu pindah.. caitt.. tak kesah pun but just ttbe je blah... ~ mmg la boleh je jumpe lagi .. haha, xde bende pun sbnanye.. saje2 je nak mention2

ohye, rasa cam nak kereta sendiri. best pulak bawak kereta byk2 kali ni. heheh, tak banyak pun sebnanye, kdg2 je. hampeh. stakat ni kat rumah family x pernah lg dibawak oleh aku. means diorg x pernah lg la tgk aku bwk kete yg diorg naik, wait, along dgn ecah pernah, but tu sebelum dapat lesen. after dapat lesen tak. eh, along penah, haha. mama je la yg setakat ni mcm still x caye dgn aku. aku nk bawak die still x kasi. P dah nak habis dah bulan 5 ni. kata nak bagi aku bawak kalau P habis, ha,,, ni nnt P habis tgk, mama kasi bawak ke tak. manual dah bertaun lama rasanya x bawak. entah la cemana kalau bawak manual nnt. ade jugak suh baba carikan kalau ada kete auto yg murah under 5-4 ribu ke.. mama pernah cakap kalau ada kete 2 ribu nk belikan utk aku sbb mama kata die nk beli moto 2 ribu, utk die kut, along kata utk aku? ntah. moto since langgar kren tu aku x bawak2 dah. ._.
bukan takut ke ape, ntah la. then suatu masa yang lalu, (time aku belum ada lesen) baba ada beli kete ni, kata kalau aku masuk uia(gombak) nnt aku bawak la kete tu g sana, mcm ala2 nk bagi pakai la. then few months later,masa kat cfs(masa ni baru dapat lesen kot-x masuk gombak lagi so xpayah la nk pakai kereta yg katanya nk diberi pakai tu kan, cfs je pun), jarang balik rumah time kat cfs, bile balik satu hari tu, tgk kete tu dah xde, lama jugak die dah x de baru aku perasan, then tanya la mama, mana pegi kete tu, baba dah jual kt org. ohhahahaha. kbye ,_,

baba lupa kut, xpelah. lagi pun besar sgt kete tu, kete sedan, ade bonet panjang, depan pun panjang, manual pulak, so xpelah. huhu.

so petang ni nk kene pegi site visit kat ict. (tadi masa dalam kelas semua dah eksaited ingtkn ict shah alam-padahal kuliyyah of ict, kihkihkih) kene panjat bukit, xde la tinggi mana pun. seblah mahallah je, tp x sure site die kat celah mana, madam kata kecik je site dy tadi, pergi ni nak cari measurement, site inventory, analysis tu semua, hmm.... then buat base plan die.  *mengeluh* 

dah la. banyak dah aku merepek meraban nih. blog ni macam tah pape je kan. lantak lah. dari x berupdate, lagi kesian. takpelah, tunggu bila aku ade idea bernas yg nak die perkata dan di perbincang nnt aku buat la post yg gempak2 ye. hehe. maybe GST? hmm.. xnak ah. tgu la gst blan 4 nnt cmne jadi dy, kalau cam harem, ha, then aku rajin nk update aku buat la. kalau tak baaai~ 

allritey then, see ya... daa~~~

No comments:

Post a Comment